Martien Schriemer

Over de auteur

Martien G. Schriemer is in 1986 aan de Rijksuniversiteit Groningen afgestudeerd in Econometrie op het concurrentiemodel van Lambin, Naert en Bultez met daarin speltheorie van Von Neumann verweven. Na 8 jaar werkzaam te zijn geweest bij ABN AMRO als Direct Marketing Manager is hij gestart met zijn eigen onderzoeksbureau SIDM. Daarin kwam zijn voorliefde voor onderzoek en analyses beter tot uitdrukking. Sinds 2010 geeft hij college Methoden van Onderzoek, Strategisch Communicatie Management, Big Data, Statistiek en SPSS aan de Hogeschool Leiden en is daar verantwoordelijk voor het afstuderen van de studenten. Verder treedt Martien ook op gastdocent, zoals laatst in Lille (Fr)..

Martien Schriemer heeft jarenlange ervaring met het doorlopen en uitvoeren van onderzoekstrajecten: van het vertalen van een probleemstelling tot de uiteindelijke presentatie en evaluatie van de resultaten. Zijn expertise betreft een zeer breed onderzoeksveld. Hij heeft kennis van onderzoek met behulp van diverse soorten media, zoals schriftelijk, online en face-to-face onderzoek. Daarnaast heeft Martien decennialange ervaring met onderzoek voor een scala aan organisaties in diverse branches, zoals onderzoek voor de uitzendbranche, arbodiensten, recreatiesector, onderwijs, ICT, financiële dienstverlening, vakbond en overheid. Zijn SPSS-expertise past hij niet alleen toe op analyses en rapportages, hij verzorgt tevens SPSS-cursussen, zoals CHAID-analyses (beslissingsboom analyses), datamining, regressie, discriminantanalyse, clusteranalyse.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *