Martien G. Schriemer is in 1986 aan de Rijksuniversiteit Groningen afgestudeerd in Econometrie op het concurrentiemodel van Lambin, Naert en Bultez met daarin speltheorie van Von Neumann verweven. Na 8 jaar werkzaam te zijn geweest bij ABN AMRO als Direct Marketing Manager is hij gestart met zijn eigen onderzoeksbureau SIDM. Daarin kwam zijn voorliefde voor onderzoek en analyses beter tot uitdrukking. Sinds 2010 geeft Martien colleges Methoden van Onderzoek, Statistiek en SPSS bij het hoger onderwijs, begeleidt hij promovendi met hun statistiek in hun promotietraject en treedt hij op als gastdocent, zoals bij l’Université de Lille.
Martien Schriemer heeft jarenlange ervaring met het doorlopen en uitvoeren van onderzoekstrajecten: van het vertalen van een probleemstelling tot de uiteindelijke presentatie en evaluatie van de resultaten. Zijn expertise betreft een zeer breed onderzoeksveld. Hij heeft kennis van onderzoek met behulp van diverse soorten media, zoals schriftelijk, online en face-to-face onderzoek en focus groepen. Daarnaast heeft Martien decennialange ervaring met onderzoek voor een scala aan organisaties in diverse branches, zoals onderzoek voor de uitzendbranche, arbodiensten, recreatiesector, onderwijs, ICT, financiële dienstverlening, vakbond en overheid.